X AVISO DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Aceptar Más información
GRUPO PLAZA
oltra, candidata oficial a la generalitat

Mireia Mollà, Vicent Marzà y Fran Ferri, los grandes triunfadores en las primarias de Compromís

X. AGUAR. 01/02/2015

VALENCIA. Los resultados de las elecciones primarias de Compromís se han conocido en la madrugada de este sábado tras unas horas de recuento que han sido intensamente seguidas por un buen número de militantes y simpatizantes por Twitter. En torno a 28.000 personas han depositado su voto ya sea presencialmente o por internet, lo que supone una participación del 70% de los inscritos. Sin duda, un buen porcentaje.

Mireia Mollà

En cuanto a los grandes vencedores del proceso, los nombres propios del mismo han sido Mireia Mollà (Iniciativa), que será la cabeza de lista por Alicante; Vicent Marzà (Bloc), que liderará la candidatura por la circunscripción de Castellón, y Fran Ferri (Bloc), que ocupará el cuarto puesto por Valencia debido a las cuotas pero que ha sido el aspirante más votado en el proceso.

Vicent Marzà

Así, en la circunscripción de Alicante, Mollà ha vencido holgadamente y será la número uno, seguida del alcalde de Muro de Alcoi, Rafael Climent, del Bloc. El concejal de Pego Josep Nadal, de Gent de Compromís, ha sido el tercero más votado. En Castellón, Vicent Marzà (Bloc) ha sido el más respaldado seguido de la concejal de Vila-real Mònica Álvaro y de Marta Sorlí.

En lo que respecta a Valencia, el más votado ha sido el diputado Fran Ferri con una diferencia de puntos de casi un millar sobre el segundo clasificado, el alcalde de Tavernes de la Valldigna, Jordi Juan, que era el preferido por el entorno del secretario general Bloc, Enric Morera

Fran Ferri

En esta circunscripción estará al frente la candidata a la Generalitat, Mònica Oltra, que ha conseguido según los datos publicados en la web de la coalición 22.083 sufragios por 2.512 votos en blanco. El segundo puesto será para Enric Morera, cuya votación también se realizaba por separado, y que ha sido respaldado por 11.998 personas de los 14.003 participantes.

Enric Morera y Mònica Oltra

Con la reserva de cuotas existente, el número tres por Valencia recaería, a falta de confirmación oficial, en la independiente Graciela Ferrer, que ha sido la octava más votada. El cuarto lugar sería para el más votado en el proceso, Fran Ferri, y el quinto, de nuevo correspondiente por cuota se lo llevaría el actual diputado Juan Ponce, de Els Verds. A continuación, siempre según las citadas fuentes, con el número seis se quedaría María Josep Ortega (Bloc), que ha sido la tercera más votada en el proceso y, de siete, aparecería Isaura Navarro, militante de Iniciativa y próxima a Mònica Oltra.

En cuanto a los grandes municipios, Joan Ribó en Valencia, Natxo Bellido en Alicante y Enric Nomdedéu en Castellón, se han confirmado oficialmente como candidatos, puesto que no tenían rival. En Valencia ciudad, la número dos será la concejal Consol Castillo, la tres Glòria Tello y el cuatro, que ha sido el más votado en el proceso, será Pere Fuset. 

Comparte esta noticia

8 comentarios

Marc escribió
02/02/2015 02:04

Compromís és una cooperativa política, on s'han integrat partits i gent del mateix àmbit polític del País Valencià amb un objectiu: Treure al País Valencià de la situació caòtica a la que estem. I com a coalició amb esperit de respectar la seua pluralitat, volem que tinga una representació plural de tots els seus integrants. Per què?, perquè creiem més productiu el respecte i consens entre les diferents sensibilitats que el composen que la dictadura de les majories. Per què? Perquè no volem que cap sector no es veja representat a la nostra candidatura, perquè és la de tots. Per això hem fet reserves per a garantir que tots els components de la coalició es vegen representats. I els que ocuparan eixos llocs són els més votats per tots. No els ha posat cap "aparato", cadascú ha votat a qui ha volgut, vot secret i personal, i amb llistes obertes, no hi havia cap cadira donada a ningú. Això si, tots els components de la coalició tenien que estar representats. Anant cadascú pel seu costat ja sabem a que ens du: tenim molts anys d'experiència.La dictadura de les majories sabem al que du a l'esquerra: disgregacions fins a infinit. Junts és com podem millorar l'estat actual de la gent del País Valencià, i tenint en compte a diferents i minories. Que serem un partit únic alguna vegada? No ho se, però no crec que canvie molt a millor la cosa: tots els partits pareixen monolítics, però a poc que furgues veus que tenen els seus sectors, amb diferents sensibilitats, i apareixen els problemes quan no es veuen representats. Si vos pareix més democràtic votar al cap de llista sols, o a llistes tancades recolçades sense complexes per l'"aparato" dirigent de Madrid i muntades a colp de telèfon per dos persones, endavant. Jo ho tinc molt clar: Compromís ha fet el millor procès polític de participació ciutadana de la història del País Valencià, i l'únic procés de primàries en una coalició. De vella política res: nova i molt nova, tan nova que igual es puga polir un poc més, i intentant garantir la pluralitat del projecte. I fet des de la base: la nostra activitat no la dicta un “grup de savis”, les fem entre tots des de les sectorials. Casta?: va per favor, que ja comenceu a donar risa: “tic tac”,tots són “casta” menys els meus...(però no se exactament que és això de la casta perquè el que posa ara les etiquetes de Casta diu que els Botín no ho són...). Deixeu-se ja de consignes publicitàries que al final es creuran que realment no teniu res més a dir. Si utilitzeu això de la casta tan banalment, al final perdrà tot el sentit!

Isabel escribió
01/02/2015 19:18

Una fiesta democratica, preludio del gran cambio político ue necesitamos para acabar con la pobreza y la corrupción del PP. Adelante Compromis

No quotes escribió
01/02/2015 17:28

El que s'ha de fer es llevar les quotes imposades per la gent de M.Oltra. No a les quotes. Compromís un partit.

Angel escribió
01/02/2015 15:34

Antidemocràtic? El dedazo del PP. Cuota-casta? Les llistes oficialistes i bloquejades de Podem. Despatxos? Els del PSOE que sols deixen votar al cap de llista. Aparato guanyador? Que me diguen quin. Esclatar? El que faran els vostres caps quan Mònica Oltra siga Presidenta de la Generalitat. Ànims, enhorabona i endavant a tots els candidats! Més i millor Compromís

Pere escribió
01/02/2015 13:05

Unes primàries plenes de traicions i pactes de despatx. Democràcia? No senyors, Compromís és más de lo mismo. Un aparato ha guanyat a l'altre aparato. Tic tac tic tac, Compromís esclatarà d'ací a poc, ja s'encarregaran morera i companyia

Helena escribió
01/02/2015 12:25

Enhorabona per una campanya exemplar i per anys de treball. Ara, va de bo. Punt i seguit... i a seguir treballant al màxim!

uardo escribió
01/02/2015 12:04

JajajjaaaajaaaAajaaaaajaaaa!!!! Petraaaa, xe, quina burrera tens...

petra escribió
01/02/2015 10:48

Compromis: un partido de cuota-casta antidemocrática.

Escribe un comentario

Tu email nunca será publicado o compartido. Los campos con * son obligatorios. Los comentarios deben ser aprobados por el administrador antes de ser publicados.

publicidad